over de helft - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Britt Lauret - WaarBenJij.nu over de helft - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Britt Lauret - WaarBenJij.nu

over de helft

Door: Britt Lauret.

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Lieve mensen,

Ik vond het wel weer eens tijd voor een update op deze vroege zondagochtend, bij mij dan toch. Bij jullie is het weeral middag.

STAGE.

Ondertussen loop ik alweer anderhalve maand stage op de PG-afdeling. Het werk valt me nog steeds erg zwaar, maar het is een hele leuke afdeling met leuke collega's en dat maakt weer veel goed.
In mijn vorige verslag had ik geschreven dat ik een week een leerling ging begeleiden, 5 dagen lang liep er een eerstejaars leerling met me mee, en dat is erg goed gegaan. Samen met het meisje heb ik haar opdrachten doorgenomen, die precies hetzelfde waren als mijn opdrachten uit het eerste jaar.
Ik vond het heel leuk om te zien hoe zij haar leerdoelen uitvoerde en welke keuzes ze daarbij maakte. Misschien had ik het in mijn eerste jaar ook wel zo gedaan, maar nu zag ik goed in hoe je sommige dingen een stuk makkelijker voor jezelf kan maken.

De week erna mocht ik de hele week meelopen met de verantwoordelijke zuster van de afdeling.
Op de afdeling werken voornamelijk helpende zorg medewerkers en ziekenverzorgenden. De enige verpleegkundige op de afdeling is de hoofdzuster.
De hoofdzuster maakt hier het rooster voor het personeel, en op het rooster wordt voor elke dag een verantwoordelijke zuster gekozen. Dit is altijd een ziekenverzorgende.
Als je als verantwoordelijke werkt, bestaat jouw takenpakket uit: het doen van de overdracht, de werkindeling oplezen, medicijnen uitzetten/ controleren en uitdelen, de medicijnlijst aftekenen, bijzonderheden verzamelen, een werkindeling voor de volgende dag maken en weer overdragen aan de collega's van de late dienst. Ook mag je verpleegtechnische handelingen uitvoeren die op de afdeling niet dagelijks voorkomen.
Door alle verantwoordelijke taken die ik deze week kreeg, voelde ik me voor de eerste keer in deze stage echt een verpleegkundige. Normaal gezien bestaat mijn dag alleen maar uit mensen wassen en eten geven en heel soms een verpleegtechnische handeling verrichten. Deze week was dan ook zeker een hoogtepuntje in mijn stageperiode. En ik heb er mooi een opdracht aan kunnen koppelen die ik met alle mogelijke punten behaald heb.

Op dit moment moet ik alleen mijn onderzoek over het tekort aan materialen en benodigdheden nog afmaken, en nog één opdracht op de afdeling uitvoeren. Verder zijn er nog een paar verpleegtechnische handelingen die ik kan uitvoeren. Maar daarna is het toch echt klaar. Ik moet nu nog anderhalve maand stage lopen, met volgende week nog een weekje vakantie tussendoor omdat, na bijna 4 maanden, Nick naar hier toe komt!!!
Nog maar 3 dagen te gaan voordat ik hem eindelijk weer zie!

VRIJE TIJD.

In mijn vrije tijd hier weet ik me ook nog steeds prima te vermaken. Bijna elk weekend zijn we met een klein groepje wel op een of ander strand te bekennen. En ook een avondje stappen gaat ons nog steeds goed af. Vorige week was het Full Moon party bij Kokomo, en ook dat was weer een avondje voor in de boeken. Lekker dansen en feesten op het strand tot een uurtje of 4 in de nacht. De details laat ik graag achterwege.
De dag erna heel de dag in bed liggen met films, chips en pizza omdat we (Anneke en ik) misschien toch iets te hard gefeest hadden.

VAKANTIE MET NICK.

Zoals ik net al geschreven had, komt Nick hier over 3 dagen naartoe voor 11 dagen vakantie. Zijn eerste dag moet ik helaas nog werken, maar daarna ben ik alle dagen vrij.
We hebben vrij weinig activiteiten op de planning staan. Het wordt voornamelijk op het strand liggen en relaxen, en ik moet toegeven dat ik daar nu al heel veel zin in heb. Ook al is op het strand liggen en relaxen iets wat ik hier bijna elke dag doe.

Nou, ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn. Nog maar iets meer dan 2 maanden en ik ben gewoon weer thuis. De tijd gaat hier echt veeeeeel te snel.
Maar dat betekent ook dat ik bijna klaar ben met mijn stage, en zo ook mijn opleiding, en dat ik dus bijna afgestudeerd ben (als alles goed blijft gaan)!!!!

liefs en een dikke kus!

Britt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Britt

Lieve mensen, Via deze manier wil ik jullie graag op de hoogte houden van ons grote stageavontuur in Curacao. De komende 6 maanden zal ik proberen om afentoe een leuk verslagje online te zetten. Liefs, Britt

Actief sinds 28 Nov. 2015
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 6032

Voorgaande reizen:

28 November 2015 - 21 Mei 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: