We zijn op Curaçao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Britt Lauret - WaarBenJij.nu We zijn op Curaçao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Britt Lauret - WaarBenJij.nu

We zijn op Curaçao!

Door: Britt Lauret

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 November 2015 | Curaçao, Willemstad

Lieve mensen,

Gisterenochtend (29/11) zijn we dan echt vertrokken naar Curaçao, om te beginnen aan onze afstudeerstage.
Op schiphol ging alles vrij snel. We moesten via een self-check in, inchecken, de koffers inchecken regelde we zelf, en zelfs de paspoortcontrole ging via een automaat. Bijna moest ik Amy daar achterlaten, haar automaat deed het niet meer. Gelukkig mocht ze toch nog mee.
Bij zo'n hectische dag hoort helaas ook nog afscheid nemen van Nick en mn ouders, dat was dan ook echt heel vervelend. Gelukkig konden we ons verdriet snel wegeten bij de MacDonalds.
Toen begon onze (voor ons hele lange) vliegreis. We vlogen in 8 uur en 39 minuten naar Sint Maarten, daar bleven we anderhalf uur wachten. Daarna vlogen we dan eindelijk door naar Curaçao. Ook dat was nog anderhalf uur vliegen.
Gelukkig werden we aan boord goed verzorgd. Het eten van TUI is echt niet zo slecht als dat ik de meeste mensen heb horen zeggen, sterker nog; onze gehaktballen in tomatensaus waren best lekker!!
Op het vliegveld in Curaçao (Hato) ging alles heel snel.
Op Hato werden we opgehaald en zijn we naar ons huisje gegaan. We slapen nu 1 maand op een eenpersoonskamer vanwege plaatsgebrek, daarna hebben we allebei een eigen kamertje.
Het werd ons aangeraden om niet gelijk te gaan slapen toen we aankwamen maar te wachten tot ongeveer 00.00 uur, vanwege de jetlag. Het is hier 5 uur vroeger dan in Nederland.
Na aankomst zijn we dus maar even gaan douchen en hebben we nog wat te eten gehaald. En uiteindelijk zijn we gaan slapen.
Ik was zelf al om half 6 (Curaçao tijd) wakker en heb uiteindelijk nog tot half 9 geslapen. Dit komt door het Nederlandse ritme wat ik nog gewend ben. Amy heeft er duidelijk minder last van, die ligt nog lekker te slapen.
Op dit moment is het hier 29 graden (9 uur 's ochtends) HEERLIJK
We hebben nog geen plannen voor vandaag, we hebben nog geen auto dus we kunnen niet makkelijk ergens heen. Maar dat regelen we straks wel.

Ik hoop dat jullie zo een beetje op de hoogte zijn van onze reis en onze eerste indruk hier.

Liefs, Britt en Amy.

• 30 November 2015 - 16:53